دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ |۲۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 26, 2024

: مسلمانان دشمنان فراوانی دارند و باید دارای قدرت جهادی قوی باشند و در برابر دشمن سلطه پذیرانه و منفعلانه برخورد نکنند.

به گزارش مرکز خبر حوزه ، حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار جمعی از مسئولان وزارت دفاع و اعضای شورای بسیج ادارات کاشان و فرماندهان قرارگاه خاتم‌الانبیا و خواهران و برادران امور تربیتی پاکدشت، ضمن تبریک هفته وحدت گفتند: قبل از اسلام، اختلافات زیادی بین طوایف، قبایل و نژادها بود، ولی پیامبر اکرم‌(ص‌) به انسانها آموخت که طایفه، نژاد، زبان و قومیت موجب برتری نیست و بزرگی انسانها به عقل و تقوای آنهاست .
این مرجع تقلید خاطر نشان ساختند: پیامبر اکرم(ص) وحدت را از جهات مختلفی در جامعه حاکم ساخت و ایشان نه تنها بین قبائل، اقوام و نژادها وحدت ایجاد کردند، بلکه فاصله فقیر و غنی را نیز از میان برداشت .
حضرت آ‌یت الله نوری همدانی ، علم و ایمان را از جمله عوامل برتری انسانها از دیدگاه اسلام عنوان کرده و افزودند: قرآن کریم در 80 آیه انسانها را به یادگیری و کسب علم دعوت می‌کند و علم آموزی را برای همه انسانها اعم از زن و مرد واجب می‌داند، زیرا کمبود علم و آگاهی از عوامل انحطاط انسانها‌ست.
ایشان افزودند: ایمان و اعتقاد به اصول و فروع دین و ارزشهای اسلامی موجب برتری انسانها‌ست و افرادی پیش خدا والا‌ترند که از ایمان و عمل بالایی برخوردار باشند.
حضرت آیت الله نوری همدانی، ضمن تاکید بر لزوم تحقق وحدت در جامعه اسلامی خاطر نشان ساختند: وحدت مطلوب فقط حول محور رهبری می‌تواند شکل بگیرد و کسی را یارای ایستادن در برابر موج خروشان ملت نیست، لذا افرادی که مورد غفلت واقع شده‌اند و از ملت فاصله گرفته‌اند فرصت سوزی نکنند و به آغوش ملت برگردند.      
 
 
 

 


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha